باب:
إذا رأت
المستحاضة
الطهر.
28. Özür Kanı Gören
Kadın'ın Temizlik Dönemine Girmesi
-قال
ابن عباس:
تغتسل وتصلي
ولو ساعة،
ويأتيها زوجها
إذا صلت،
الصلاة أعظم.
İbn Abbâs şöyle
demiştir: "Temizlik dönemi bir an sürse dahi kadın gusül abdesti alır ve
namaz kılar. Namaz kıldığı sürece kocasıyla birleşebilir. Çünkü namaz daha
önemlidir."
حدثنا
أحمد بن يونس،
عن زهير قال:
حدثنا هشام،
عن عروة، عن
عائشة قالت:
قال
النبي صلى
الله عليه
وسلم: (إذا أقبلت
الحيضة فدعي
الصلاة، وإذا
أدبرت فاغسلي
عنك الدم وصلي).
[-331-] Aişe (r.anha)'den
Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in şöyle buyurduğu nakledilmiştir:
"Hayızın başladığı zaman namazı bırak. Sona erdiği zaman ise üzerindeki
kanı yıka ve namaz kıl"
AÇIKLAMA: (Özür
Kanı Gören Kadının Temizlik Dönemine Girmesi) Bu, kadının hayız kanı ile
damardan gelen kanı birbirinden ayırt etmesiyle olur. Özür kanının görüldüğü
zaman, temizlik döneminden sayılır. Bu hükme, hayız dönemine bakarak
varılmıştır.
Özür kanı gören
kadının temizlik dönemine girmesi başlığı ile, kanın kesilmesi de kasdedilmiş
olabilir. Ancak birinci ihtimal daha doğrudur.
(İbn Abbâs şöyle
demiştir: "Temizlik dönemi bir an sürse dahi gusül abdesti alır ve namaz
kılar) Bu sözün yorumu hakkında Dâvûdî şöyle demiştir: "Kadın, bir an
temizlik dönemine girdiğini anlar, sonra kan gelmeye devam ederse, bu durumda
gusleder ve namaz kılmaya başlar."
(kocasıyla
birleşebilir) Ebu Dâvûd İkrime'den başka bir senetle şunu nak-letmiştir:
"Ümmü Habîbe özür kanı görürdü. Buna rağmen kocasıyla birlikte
olurdu." Eğer İkrime bunu Ümmü Habîbe'den duymuşsa bu, sahih bir hadistir.
(namaz daha önemlidir)
Yani namaz, cinsel ilişkiden daha önemlidir. Öyle anlaşılıyor ki bu, İmam
Buhârî'nin araştırmasının bir sonucudur. Bununla namaz "e cinsel ilişki
arasında bir bağ kurmuştur. Şöyle ki; bu durumdaki bir kadın kılabiliyorsa, kocasıyla haydi haydi birlikte
olabilir. Çünkü namaz, cinsel ilişki’denn daha mühimdir.